dinsdag 8 december 2015

We beginnen aan de goede voornemens

Deze week besefte ik (weeral) dat het veel te lang geleden was dat ik nog eens achter mijn naaimachine had gezeten.
Ik heb nochtans veel nieuwe mooie stoffen in de webshop maar ik heb de tijd nog niet gehad om er iets mee te doen.

Dus heb ik besloten wat mijn goede voornemen nummer 1 is voor het nieuwe jaar: Meer naaien voor mezelf en voor de kinderen.
Het is misschien nog maar net december maar ik begin altijd graag iets vroeger aan de goede voornemens, dan heb ik al een voorsprong ;-) .

Ik heb direct de koe bij de horens gevat en ik ben meteen met mijn eerste project begonnen, namelijk een leather sweater voor Wolf.

Hij begint weer goed te groeien en heeft dus nood aan nieuwe truien.

Aangezien Wolf nu in het eerste leerjaar zit en dus naar de 'grote' school gaat, is niet elk stofje goed genoeg meer. Het moet tegenwoordig cool, stoer en niet te kinderachtig zijn.
Dus wat wordt het dan..........astronauten en ruimte.
Om de trui wat kleur te geven wou ik er afstekende schouderstukken in zetten. Ik had nog een klein stukje liggen van een oud stofje uit de webshop dat me perfect leek. Maar ik twijfelde, want het is misschien iets te kleurrijk en contrasterend. Na even tobben ben ik er toch maar voor gegaan.

De trui is af, Wolf is super content.
En hoewel ik het resultaat zelf ook geslaagd vind twijfel ik nog altijd of ik er nu goed aan gedaan heb om die schouderstukken specifiek in dat stofje te doen.......
Maar daar heb ik meer last van, van dat twijfelen. Misschien moet dat mijn tweede voornemen maar worden: Niet meer twijfelen.
Ik zal er eens over nadenken... ;-)


de stofjes die ik gebruikte:
Moon van Lillestoff
Oranje boordstof

3 opmerkingen:

  1. Echt een leuke trui. Die bolletjes stof vind ik ook helemaal de max, en past goed bij het truitje en de boordstof! Niet twijfelen, dus, lekker uniek zo!

    BeantwoordenVerwijderen