dinsdag 21 januari 2014

Dinosaurus-gekte

Mijn zoontje is helemaal gek van dino's. In alle vormen, kleuren en maten! Hoe stoerder, hoe liever. Zijn kamer is een waar dinosaurus paradijs. Ik speelde daarom al een poosje met het idee om een dino-poef voor hem te maken. Een aantal weken geleden kocht ik een (ietwat saaie) poef waar ik een hoes uit een leuke dino-stof voor zou maken.

Na wat meet- en puzzelwerk en wat deskundig advies van mijn mede Fabrik ArtiSTIKsters, kwam er een op maat gemaakte hoes met paspel en een sluiting van klittenband van onder mijn naaimachine gerold. Dat laatste is niet alleen handig om de hoes rond de poef te krijgen, maar ook om die hoes eens een keertje uit te wassen later (altijd handig bij stoere jongens met veel verbeelding).

De zoon was heel tevreden - zo tevreden dat zijn lievelingsdino nu elke nacht op die poef mag slapen! Zijn dino-paradijs is weer een beetje uitgebreid.

Ik kan u al verklappen dat de dochter bij het ontdekken van deze poef meteen naar een prinsessenpoef vroeg. Dus wordt nog vervolgd!





Stof: Dinosaurus van Robert Kaufman bij De Bonte Boom
Paspel: De Bonte Boom
Patroon: zelf gemaakt

3 opmerkingen:

  1. Hey Joke! Weeral iets leuks gemaakt! Ik ben ook aan't bloggen gegaan. Even verslavend als het naaien!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je Dino-ventje tevreden, je zou voor minder met zo'n creatieve mama :)

    BeantwoordenVerwijderen