donderdag 19 december 2013

Merry Christmas Sewing

Nu de drukte van Kabas (even) is weggeëbt, mocht mijn naaimachine van onder het stof. We hadden heel wat in te halen, mijn oude vriend en ik. Tal van half afgewerkte of zelfs onbegonnen naaiprojecten lagen nog op mij te wachten, maar waren wegens de beursvoorbereidingen even op de lange baan geschoven. Het weerzien was dus hartelijk en de schade werd ruimschoots ingehaald!

Wat er zoal op mijn projectenlijstje stond? Kerst-naaisels onder andere. Het moet gezegd: Kerst is echt wel een van mijn favoriete periodes van het jaar. Lichtjes, warmte, gezelligheid - genieten! En wat is er leuker dan zelf nog wat kerstdecoratie maken?!

Het werd een moeder-dochter activiteit, waarbij mijn allerliefste mama een aantal prachtige placemats maakte:



Ze gebruikte hiervoor het stofje Trees en een mooie donkerrode effen katoen Cardinal. De placemats werden verstevigd met dikke strijkbare vlieseline om ze wat meer volume te geven en getopstitcht met donkerrood siergaren. Heeft ze dat niet prachtig gedaan?

Zelf maakte ik 2 Kerstboom-kussens. Het idee vond ik bij Veritas. Ik maakte wel een eigen patroon en koos een aantal leuke stofjes uit. Eentje met dezelfde combinatie dan hierboven en eentje in de combinatie van het stofje Lace Red met effen katoen Clover. De vorm van de kerstboom heeft me aardig wat doen zuchten bij momenten, maar dat hield me niet tegen. En zo is ons huis weer wat Kerstattributen rijker en mijn kast weer wat pandavulling armer:


 
De Bonte Boom wenst iedereen een vrolijk Kerstfeest en een gelukkig Nieuwjaar! Dat 2014 een boeiend jaar mag worden vol creatieve uitspattingen!

Stofjes: www.debonteboom.be

Geen opmerkingen:

Een reactie posten